Santa Lucia, 2009-12-13

Nu har jag lämnat mitt kära Santa Barbara och befinner mig hos Elin Blonda i San Fransisco. Jag åkte buss hela natten och det gick väldigt bra även om det känns som att det blev mycket halvsovande. Jag hade ett helt säte så jag kunde ligga ner, men de var lite hårda vilket gjorde det svårt att hitta en skön ställning. Klockan nio i morse var jag framme och Elin stod så snällt utanför och väntade på mig (ja, jag var sist ut ur bussen). Oj vad kul det är att träffa henne igen, men det känns helt naturligt. Inte alls som att vi inte har setts på fem månader (idag) utan som att vi har varit borta över ett påsklov eller nåt.

 

När vi kom hem till Elin fräschade vi up oss lite och sedan gick vi till en aupair hos en av grannarna. Linda heter hon och hon kommer från Stockholm. Jättehärlig tjej! Elin har lyckats skaffa sig ganska bra vänner här Elin M, men inga slår väl oss, eller?;) Näedå, Linda var supermysig och det känns som att vi har träffat varandra förut för det är så enkelt att umgås. Vi åkte till IKEA och köpte lite glögg och annat svenskt innan vi hängde ett par timmar i en galleria. Ikväll hade Elin och Linda planerat att vi skulle lussa för deras värdfamiljer, och de hade bakat lussebullar, knäck, kolor och kokostoppar. Deras andra vän Tess kom också över och vi tränade in några låtar tillsammans. Sedan lussade vi och bjöd på fika och även om vi hade våra vanliga kläder och glaskoppar med värmeljus i, var uppträdandena väldigt uppskattade i båda familjerna. Vi fick också fika lite och jag måste säga att lussebullarna var mycket goda. Jag har kommit på att det är nog det jag vill ha när jag kommer hem mamma, lite julfika på kvällskvisten.

 

Det känns så konstigt att min resa verkligen är nära sitt slut nu. Är jättekul att träffa Elin igen och jag tror jag kommer få en toppenbra sista vecka här men jag saknar mina små älsklingar från Chapala 8. Och jag kan inte riktigt förstå att det är slut på Santa Barbara. Känns som att jag precis åkte hemifrån och jag har ingen hemlängtan riktigt. Dock ser jag väldigt mycket fram emot att träffa alla hemma och det ska bli så kul på Arlanda och över jul och nyår. Jag antar att jag är väldigt splittrad i hur jag känner, om jag nu ens känner alls. Vet inte när jag kommer inse att det är slut, men jag är väldigt nöjd med allt jag har varit med om och därför känns det bra att bara vara borta i ett halvår.



Vi har åtminstone satt spår i Santa Barbara:P


Men nu är jag hos den här lilla murveln och det ska bli så kul så!


Kommentarer
Postat av: The Old cat

härligt att resan gick bra o ryggen..?? Njut av SF och denna vecka..o glöm inte boka biljetten till fredag kväll - du åker lördag 17.30 fr LAX (lokal tid). Hälsa Elin =D

2009-12-14 @ 08:36:37
Postat av: Katarina

Bäst för dig att du är glad när du träffar mig!! Inga andra tårar än glädjetårar vill jag se!! ;)

2009-12-14 @ 22:09:44
Postat av: Johanna

Ungefär som när du kom hem från England eller?! ;)

2009-12-15 @ 01:46:22
URL: http://johannaincalifornia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0