Packar ihop Chapala 8, 2009-12-11

Idag har nästan hela dagen gått åt till att packa. Väskorna blir verkligen överfyllda, och jag vet inte om jag håller mig innanför gränsen för hur mycket det får väga men det märker vi väl. När väskorna var överfyllda och lägenheten började se tom ut (eller egentligen ser den mest stökig ut) blev vi upphämtade av min friendship partner Kristen och vi åkte och hade en trevlig avskedsmiddag på en restaurang som hette Jane. Väldigt mysig och gott var det också. Efterrätten blev ett avslutande yogurtlandbesök med Fanny och Gabriella.

 

Sedan gick Lisen på bio med Gabriella och Fanny medan jag och Carro bestämde oss för att festa till det lite en sista gång i Santa Barbara. Vi gick därför till Emils nya lägenhet i ett komplex som kallas La Breeza och där det bor typ 40 norrmän/norskor. Det var väldigt trevligt, och norskorna var ganska galna men roliga. Vi var inte där speciellt länge, men vi fick i alla fall säga hejdå till en del människor. Imorgon åker Lisen och Carro klockan två och sen är jag ensam ett tag innan jag ska på julfest med Kristen klockan 6 till nio och sedan ska hon köra mig till bussen som jag ska ta upp till San Fransisco till Elin A. Ska bli så kul!!

 

”Gav inte jag den till dig?” – Jag till Carro varje gång jag inte vet vart någonting är.

 

”Eller vad sa jag egentligen?” – Carro varje gång hon säger något som vi andra upptäcker är fel. Först försöker hon övertala oss om att hon egentligen sa rätt, men sen tappar hon bort sig i sin förklaring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0