På väg hem, 2009-12-19

Igår kväll fick jag och Elin skjuts av hennes granne Chris in till San Francisco. Först åkte vi förbi Golden Gate-bron och tittade lite, men man fick inte gå upp på den för den var stängd för fotgängare efter mörkrets inbrott. Vidare for vi till Greyhound Bus Station där jag skulle ta nattbussen till L.A. Jag hade 7 puonds i övervikt och fick därför ställa mig och packa om väskorna lite, men det var egentligen bara bra. Det gjorde att Elin stannade lite längre med mig så att jag inte behövde vänta där så länge och dessutom var det bra att ha lite koll inför incheckningen på flygplatsen.

 

Bussen var fullpackad och det gjorde det en aaaning svårare att sova än när jag åkte upp till SF. Fick dock några timmars sömn innan vi var framme i L.A. tog en taxi till Union Station där jag hade flyt och direkt fick tag i en buss till flygplatsen. Där började en trååååkig väntan utan mat (åt två madariner och en mintchokladpralin mellan klockan fem på morgonen och ett på dagen). Gaten öppnade inte förrän halv elva och jag kom dit vid niotiden. Hade nu bara ett och ett halvt pound övervikt och slapp igenom utan att behöva betala. De hade ändrat reglerna till att man bara får ha med sig en väska dessutom, men eftersom jag hade bokat min biljett redan i juli undkom jag den regeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0