Kväll i San Fran, 2009-12-15

Imorse när Elin vaknade satt 7-åringen i trappan och väntade på att få väcka mig så att jag skulle följa med till skolan. Han blev tvingad att äta frukost först, men sedan kom han och skulle hoppa på mig. Han var dock lite odiskret och jag vaknade av att han kom klampandes in i rummet. Fick därför låtsas sova en gång till så att han kunde väcka mig på riktigt sen. Tog en promenad till hans skola och därefter gick vi och åt frukost hos Linda. Medan barnen var i skolan åkte vi till Stanford Mall och satt utanför Starbucks och snackade med Tess. Gick runt och tittade lite också, men det blev inge shopping idag. Det väntar jag med tills imorgon.

 

Tisdagar är Swedish Pancakes-Day här och Linda och Elin lagar alltid svenska pannkakor tillsammans åt barnen. Idag var vi hos Linda och det var mycket gott. Tyvärr fattades sylten men jag klarade mig. Efter att 7-åringen skrikit och gormat ett tag åkte vi med honom till hans gymnastik. Han tycker att den är tråkig och protesterar tydligen jämt. Stackars Elin säger jag bara… Satt och tittade på när de hade gymnastik men hans grupp var längst bort i hallen och därför såg vi honom ingenting. Tittade bara på en massa söta småflickor och ett gäng otroligt duktiga tjejer i kanske 15-årsåldern som gjorde volter och hängde i barren och allt. Skulle kännas så skönt i kroppen att bara få känna hur det känns att kunna kontrollera sin kropp på det sättet som de kan.

 

Efter middagen åkte jag, Elin och Linda in till San Francisco. Vi åkte upp högt upp i staden och tittade ner över alla upplysta gator och därefter åkte vi till Pier 39 och turistade lite. Mycket vackert, även om det inte riktigt går att skildra i korten. Mysig kväll blev det i alla fall och San Francisco har hittills levt upp till förväntningarna.

 

När vi gick förbi båtarna till Alcatraz såg vi en kvinna som säkert var uteliggare eller nåt stå och hänga in genom ett fönster till huset där man köper biljetter. Det såg nästan ut som att hon höll på att göra inbrott, eller så hade hon hängt därinne och höll på att klättra ut. Hennes tröja var för kort så magen hängde över och så visade hon skjärtskåran. Raa-ackligt! Ville bara säga det för när jag skulle ta en bild såg hon oss och vi var tvungna att springa för vi var rädda att bli nerskjutna:P





Ett hus i Elins område. Här går de verkligen in för julpyntandet:)



Det är såhär man går upp i vikt i USA:P



En jättefin gran nere vid Pier 39. Det låg massor med paket under och julmusik spelades i högtalarna.
Myyys-stämning!


Kommentarer
Postat av: The Old Cat

Vacker gran och väldigt julhypat hus/trädgård.Kul ändå och låter som man borde besöka denna delstat ;)

2009-12-16 @ 09:41:32
URL: http://kerstinlundgren.blogspot.com
Postat av: Pelle

Hörre du, när du nu börjar få julstämning så undrar vi i norr vad du hoppas att Farbror Tomtén kommer med på julaftonen. :-)

2009-12-16 @ 20:31:36
Postat av: Johanna

Jag har sagt lite grejjer till mamma men egentligen önskar jag mig inte så mycket. Ska bara bli kul att komma hem! Och lite pengar kanske jag behöver efter denna resa också:P

2009-12-18 @ 04:02:22
URL: http://johannaincalifornia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0