Hejdå älsklingar, 2009-12-12

Nu är Chapala 8 tomt. Klockan två idag vinkade jag hejdå till mina bästa flickor och sår deras tåg åka iväg mot San Diego. Jag stod kvar och såg efter tåget och grät några tårar innan jag gick hem till en lägenhet som inte alls var densamma längre. Imorse åt vi avslutningsbrunch med Maria, Ylva, Linnea, Catherine och Erika – amerikanska pannkakor med frukt och sirap. Vi sa hejdå till en massa människor och när jag var ensam tog jag en sista sväng på stan. Jag fixade ringarna tjejer, eller åtminstone en av dem och den andra töjde han ut lite så nu kan vi ha dem!

 

Gick och lämnade mat som vi inte ätit upp och täcken och lakan som skulle slängas, till uteliggarna i parken på väg till skolan ikväll. Det var lite läskigt för det hade hunnit bli mörkt men det var bara två stycken som satt där just då och en som låg och sov. En av dem har jag träffat förut och då hävdade han att han hade jagat alligatorer tidigare i sitt liv och därför kallas för ”Gator”. När jag hade gett dem sakerna ville de att vi skulle be en bön tillsammans så de tog tag i mina händer och sen bad vi tillsammans.

 

Medan vi stod där och bad började det regna och jag blev såklart dyngsur när jag gick hem igen. Försökte torka mig så gott jag kunde innan min friendship partner Kristen kom och hämtade upp mig. Vi skulle på en julfest uppe i bergen och det var en upplevelse som hette duga att ta sig dit. Det var mega-dimmigt och regn, det var mörkt, det låg stenras på vägen och det var hur kurvigt som helst. Men vi kom fram till slut och det var massor med god mat, för att inte tala om desserterna. Satt och spelade TP med amerikanarna, pratade lite, tittade på när de spelade Jenga, och hade det väldigt trevligt. Vi blev typ en och en halv timme sena dit och stannade därför längre än planerat vilket var bra för då slapp jag sitta och vänta på bussen i flera timmar. De jag kom dit med skulle vidare på en Ugly Sweater-fest där man skulle ha såna hr stickade tröjor med renar och tomtar på. Kristen var dock snäll och körde mig och mina väskor till stationen och väntade med mig nästan ända till 00.10 då bussen skulle gå. Fick lite julklappar av henne också, thank you very much Kristen! Bussen var typ en halvtimme sen men till slut bar det iväg i alla fall och imorgon får jag träffa Elin:D




Christmas Party! En kille hade redan på sig sin ugly sweater:)


Gissa om jag var nöjd!!



Jenga extreme var det t.o.m som spelades!


Jag saknar er redan älsklingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0