Epilog

Mina vänner! Nu har jag varit hemma i ett par dagar och hunnit komma in hyfsat i det svenska livet igen. Känner mig fortfarande trött, men vet inte om det beror på jetlag eller på att jag fortfarande är sjuk i halsen (helt igensvullna mandlar).

 

Hur som helst är den viktiga frågan, hur känns det att vara hemma? Det är konstigt. Jag är ledsen över att Santa Barbara-resan är slut och tycker det känns tråkigt. Och jag saknar att bo med Lisen och Carro. Samtidigt är det kul att träffa alla igen. Dock känns det inte längre som om jag har varit borta i flera månader. Det är så naturligt att träffa alla igen att det känns som om jag bara har varit på semester i en vecka. Det känns som att jag alltid har sagt god natt till mamma, pappa och Katarina innan jag går och lägger mig, som om jag var hemma hos Elin och Cissi förra veckan och åkte bil med Tina och Åsa alldeles nyss, och som om vi fortfarande går på Ragnhild, hela klassen tillsammans. Allt är som vanligt här, och jag tror jag kommer sakna variationen av att vara utomlands, men det är ändå tryggt här på något vis. Tackade ja till att läsa nationalekonomi på Stockholms universitet i vår, så vi får väl se om jag genomför det eller hittar något jobb istället, men jag är glad att jag är hemma. Borta bra men hemma bäst säger man ju trots allt.

 

Nu är det julafton i Sverige och jag har som de flesta av er tittat på Kalle Anka. Snart är det dags för middag och sedan får vi väl se om tomten kommer med lite julklappar även i år. Jag vill i alla fall önska er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år. Efter det här inlägget kommer jag inte skriva något mer i denna blogg. Min resa är slut och Johanna in California är Johanna no longer in California. Jag vet att jag har svårt att skriva korta inlägg så att det går snabbt att läsa, men jag har varit med om mycket och genom den här bloggen kan jag titta tillbaka på min höst och minnas. Jag skriver därför mycket för min egen del, men jag vill ändå tacka alla er som har läst, kommenterat och givit mig respons på min blogg. Jag har läst och glatt mig åt allt ni har skrivit och över att se att det är en trogen skara släkt, vänner och bekanta som bryr sig om hur jag har haft det och som regelbundet går in och läser. Tack för att ni inte har glömt bort mig och för att jag har blivit så välkomnad här hemma, och tack alla i Santa Barbara för den här hösten. Om någon av er någon gång åker ut på äventyr hoppas jag att jag får följa det som händer er på samma sätt som ni har kunnat följa mig!

 

Återigen, en riktigt GOD JUL och TACK FÖR ALLT!

 





Och jag är så glad att det är snöigt här nu när jag har kommit hem!

Och som vanligt tittade jag i brevlådan när jag gick förbi, och då hade mamma lagt ett välkommen hem-kort där:P


 

Precis som Kalle och hans vänner önskar jag god jul!

 
Hoppas ni får massor med fina julklappar:)



The End


Kommentarer
Postat av: The Old cat

Tack själv för att du bjudit in oss att följa dina utmaningar...hoppas få göra det även i framtiden.Sååå roooligt:D

Lycka till och ett riktigt Gott Nytt...(år, nya utmaningar,ny början på en god fortsättning....=D)

2009-12-28 @ 18:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0