En vanlig måndag, 2009-12-14

Så har jag då spenderat min första heldag hos Elin. Dagen blev dock ganska kort eftersom jag inte vaknade förrän klockan halv ett då Elin körde upp mig ur sängen. Men med tanke på hur jag spenderade gårdagsnatten tycker jag att jag borde vara ursäktad.

 

Idag fick jag se hur Elin har det en helt vanlig dag på jobbet. Vi spelade lite spel med 7-åringen, åt middag, körde 7-åringen till brottning, hämtade honom, tvättade, vek kläder osv. 7-åringen verkar tycka om mig och enligt Elin uppför han sig mycket bättre än vanligt för att han vill imponera på mig. Jag lärde honom att äta ordentligt med kniv och gaffel och han har bestämt sig för att han vill väcka mig någon morgon så att jag kan gå med Elin, hans syster och honom till skolan. Hans syster är 10 och är väldigt lätt att tycka om. Hon är trevlig, skötsam och kul att prata med och den enklaste att hantera. 7-åringen kan nämligen vara väldigt omständlig och tjurig. Men tonåringen är värst. Han är en riktig besserwisser och är väldigt kaxig mot Elin. Mig pratar han knappt med. Suck för hormoner alltså!

 

På kvällen såg jag och Elin en film; Coraline. Den var tecknad och lite småläskig, fast inte så att man blev rädd. Bara lite mardrömslik. Har sett betydligt bättre filmer men den var väl helt okej. När den var slut var vi båda trötta och eftersom Elin ska upp och jobba imorgon är det bäst att gå och lägga sig i tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0