Amsterdam, 2009-12-20

Efter en orolig sömn vaknade jag allt annat än utvilad imorse. Hade svårt att sova även om jag hade det lyxigt, och jag drömde att jag kom hem och att en stor fest skulle hållas. Hela min släkt var där och vi skulle fira jul. Ylva, Maria A, Erika och gänget var där och skar upp grönsaker och fixade maten och jag kände bara att jag inte kunde bidra med någonting. Som att jag var jättelat och bara ett litet barn. Sedan skar de sig på någonting allihop, och alla började blöda. Väldigt obehagligt faktiskt.

 

Nu sitter jag på flygplatsen i Amsterdam och väntar på att planet till Arlanda ska komma. Det skulle ha gått nu men det är en timme försenat. Mer väntan… Sitter bredvid ett äldre par från Stockholm som har varit och rest runt i USA i fem månader och som jag såg redan på flyplatsen i L.A. De verkar rika och frun är jättetrevlig så vi har suttit och pratat ett tag. Mig går det alltså ingen nöd på.

 

Blev stoppad i handbagagekontrollen för min linsvätska var för stor (även om det var en liten flaska) och för att jag hade något i väskan som det tyckte var skumt. Som tur var fick jag behålla det för det är en julklapp till någon där hemma. Konstigt att jag kom ut från USA utan problem men inte från Holland.

 

Det är snö här. Snöade t.o.m. för ett tag sen men nu har det upphört. Lite ovant är det, samtidigt känns det ganska naturligt att se det. Har börjat tycka att det ska bli kul att komma hem nu. Saknar inte Kalifornien än, men jag tror det kommer. Känns dock inte som att jag har varit borta i nästan fem månader. Helknäppt det här med tiden.



Planet som så fint tog mig över Atlanten till snöiga Amsterdam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0